Serviciile oferite cadrelor didactice sunt orientate spre promovarea şi realizarea educaţiei/intervenţiei timpurii şi educaţiei incluzive în grădiniţe şi în şcoli.
a. Servicii pentru cadrele didactice din grădiniţe şi şcoli
1. Consiliere /consultanţă psihopedagogică şi metodologică:
- Problemele abordate sunt:
– realizarea adaptării curriculare pentru copiii cu c.e.s.;
– metodologia predării/învăţării la copiii cu diferite tipuri de c.e.s.;
– strategii/metode de învăţare eficientă pentru toţi copiii;
– crearea designului instrucţional pentru o clasă incluzivă;
– managementul clasei incluzive;
– strategii de dezvoltare a motivaţiei pentru învăţare la elevi;
– tulburările emoţionale şi de conduită ale copiilor;
– managementul activităţii de învăţare şi a comportamentului la copiii cu ADHD.
2. Consiliere/consultanţă managerială:
- Se acordă managerilor de grădiniţe şi şcoli pe problematica:
– elaborarea unor strategii de dezvoltare a grădiniţei/şcolii;
– structurarea unei politici şcolare incluzive;
– dezvoltarea unei culturi incluzive în grădiniţă/şcoală;
– dezvoltarea practicilor incluzive în grădiniţă/şcoală;
– dezvoltarea parteneriatelor cu CRAES şi alţi factori ai comunităţii pentru promovarea şi susţinerea educaţiei timpurii şi incluzive.
3. Activităţi de advocacy:
- colaborarea cu cadrele didactice, conducerea şcolii şi părinţi pentru susţinerea copiilor cu c.e.s. integraţi în şcoala publică.
4. Activităţi de informare şi formare:
- Întâlniri de lucru, mese rotunde, dezbateri, seminarii pe diferite teme psihopedagogice, adiacente educaţiei timpurii şi educaţiei incluzive;
- Cursuri de formare pe problematica: educaţia incluzivă, managementul clasei, învăţare eficientă, tulburările de comportament, violenţa în şcoală, hiperactivitatea şi deficitul de atenţie la copii, etc.(în parteneriat cu CCD)
- Informare/documentare prin oferta de carte de specialitate cu destinaţie pentru cadre didactice şi părinţi.
b. Servicii pentru specialişti (psihologi, psihopedagogi, profesori de sprijin/itineranţi, asistenţi sociali, kinetoterapeuţi):
- Activităţi de mentorat pentru specialiştii debutanţi: psihologi, psihopedagogi, profesori de sprijin/itineranţi, asistenţi sociali;
- Consiliere /consultanţă metodologică pentru specialiştii care sunt înscrişi la examenele pentru grade didactice;
- Cursuri de formare pe tematica educaţiei timpurii şi incluzive;
- Întâlniri de lucru, seminarii, simpozioane pe problematica educaţiei timpurii şi incluzive;
- Schimburi de experienţă între specialiştii din diferite instituţii şi din Comisiile Interne de Evaluare Continuă.
- Cercetări psiho-pedagogice în parteneriat cu specialişti din diferite instituţii preuniversitare şi universitare.